Voor makelaars

Hoe kiest een woningzoeker of verkoper een makelaar?
Hoe weet de consument wie een goede makelaar is?

Door als makelaar jouw kwaliteiten inzichtelijk te maken via beoordelingen. Op die manier krijgen consumenten een beter en objectief beeld over hoe goed jij als makelaar bent.

Klanten als ambassadeur

Elke makelaar wil graag vertellen hoe goed ze zijn. Alleen gelooft niemand het als de makelaar dat zelf vertelt. WIDBM.nl laat het tevreden klanten vertellen! Het is onze overtuiging is dat positieve en kwalitatieve beoordelingen door klanten de beste reclame is voor de makelaar.

Feedback en reclame

Wanneer klanten gevraagd worden om de dienstverlening van de makelaar te beoordelen komt er waardevolle input. Wanneer de makelaar inderdaad ook echt goed is (en dat zijn de meesten) kan de makelaar dat vervolgens op de eigen site (gratis) laten zien wat hun score is en daarmee andere consumenten overtuigen!

Onderscheidend vermogen

Consumenten die op zoek zijn naar een makelaar willen de beste makelaar. Dankzij de beoordelingen van klanten ontstaat er een heel duidelijk en transparant beeld van de kwaliteit van de makelaar. Daardoor wordt het voor iedere consument eenvoudiger om een goede makelaar te kiezen.


Haal het meeste uit WIDBM

Niet geclaimde kantoren zijn kantoren die in ons systeem zitten, maar waar de makelaar nog niets mee doet.

Claim je pagina

Een geclaimde pagina is een pagina waarvan WIDBM de eigenaar heeft vastgesteld. Wanneer je jouw kantoor geclaimed hebt kun je, kosteloos, een aantal zaken doen.

  • Administratieve gegevens beheren
  • Reageren op beoordelingen
  • Jouw score toevoegen op je eigen website

Claim je kantoor

Ga voor premium

Je kunt er ook voor kiezen om een premium account (per maand of jaarlijks) te nemen. Daar betaal je €99,50 per jaar voor - of €9,95 per maand. Je kan dan:

  • De makelaars op het kantoor beheren
  • Medewerkers van het kantoor beheren
  • Gevonden worden op 10 plaatsen plus je eigen vestigingsplaats
  • Contactmogelijkheden toevoegen zodat consumenten eenvoudiger contact opnemen met je

Ontdek hier de voordelen

 


Veelgestelde vragen

Mijn gegevens kloppen niet, hoe kan ik dat aanpassen?

Dit kan eenvoudig door in te loggen op de website als kantooreigenaar. Heb je nog geen login gegevens? Ga dan naar de vermeleding van je kantoor op WIDBM en claim jouw pagina. Na de claim krijg je de inloggevens om je kantoorinformatie te beheren.

Hoe kan ik mijn kantoor toevoegen?

Als je kantoor er (echt) niet tussen staat, dan kan je die via deze url toevoegen: http://wieisdebestemakelaar.nl/index.php?option=com_bestrealestatecompanies&view=newcompany
Na handmatige controle wordt het kantoor toegevoegd en kan je het 'claimen', zodat je kan inloggen en de gegevens kan beheren.
Wanneer je ingelogt bent krijg je de url die je kan gebruiken om beoordelingen te verzamelen.

Moet ik als makelaar betalen voor beoordelingen?

Nee. Je kan WieIsDeBesteMakelaar.nl prima inzetten voor gratis klanttevredenheidsonderzoek. Met de premium functionaliteiten haal je wel meer voordeel uit de beoordelingen en je vindbaarheid via Google.

Hoe wordt de gemiddelde score berekend?

Als makelaar heb je minimaal 5 beoordelingen nodig om een gemiddelde score te krijgen.
De gemiddelde score wordt berekend over de laatste 300 dagen. Oudere beoordelingen zijn niet relevant genoeg meer om mee te tellen bij de gemiddelde score. Ze blijven uiteraard wel zichtbaar bij het kantoor/makelaar.

Hoe kan ik bovenaan de pagina van mijn plaats staan?

Er zijn twee manieren om bovenaan de pagina van een bepaalde plaats te komen staan.

De makkelijkste optie is om te adverteren. Wanneer er gezocht wordt naar een makelaar in een bepaalde plaats, dan is de bovenste positie 'te koop'. Neem contact met ons op voor de tarieven (die verschillen op basis van het inwonersaantal van de plaats).

Om in je vestigingsplaats bovenaan te staan heb je de hoogste gemiddelde score voor die plaats nodig, op basis van beoordelingen.

Om bovenaan te komen staan in plaatsen die binnen jouw werkgebied vallen (alleen bij een premium account) geldt ook dat je, voor die plaats, de hoogste gemiddelde score dient te hebben.

Kan mijn kantoor onder meerdere plaatsen zichtbaar worden waar ik ook actief ben?

Ja dat kan, het is beschikbaar bij het premium account.
Jouw kantoor is dan vindbaar in 10 extra plaatsen, je werkgebeid, die je zelf kan beheren.

Wat betaal ik voor de klantgegevens van iemand die contact met mij wil?

Niets! WIDBM wil graag aan consumenten laten zien welke makelaar goed werk verricht, op basis van beoordelingen van klanten. Hiermee is de koper, de verkoper en de makelaar geholpen. De makelaardij heeft het al moeilijk genoeg.

Het Tiara ID bij mijn kantoorinformatie klopt niet.

Het kan zijn dat jouw Tiara ID, wat je in de widget code gebruikt, bij ons niet bekend is. Ga naar je kantoorgegevens op WIDBM en voer je Tiara ID in (of stuur een bericht naar ons). Vanaf dat moment zal de widget zichtbaar zijn op je site. Het kan ook zijn dat je nog geen beoordelingen hebt. Ook dan wordt de widget niet getoond. Vraag aan je klanten of ze jou een beoordeling willen geven op WieIsDeBesteMakelaar.nl

Wanneer kan een beoordeling verwijderd worden?

Indien iemand een beoordeling geeft die 'niet door de beugel kan' is het mogelijk dat die wordt verwijderd. Hieronder verstaan wij schelden, racisme, op de persoon spelen ipv de dienstverlening en eigenlijk alle andere dingen die onder fatsoensnormen vallen.

Het niet bekend zijn met de naam van degene die de beoordeling heeft gegeven is geen reden tot verwijderen van de beoordeling. Allereerst hoeft de betreffende persoon geen (betalende) klant geweest te zijn. Daarnaast komt het helaas voor dat iemand niet de eigen naam gebruikt. Meestal in combinatie met een negatieve beoordeling, en dat doen ze dan om er voor te zorgen dat de makelaar geen contact op gaat nemen. Hoewel we dat in eerste instantie betreuren, kunnen we het goed begrijpen.

WIDBM is bovenal een platform voor de consument om zijn/haar mening over de makelaar te kunnen uiten.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.

Commissie van Toezicht

  • Guido Thys - Bedrijfsverloskundige
  • Arjan Terpstra - Digitaal strateeg
  • Diederik Briedé - Advocaat
  • André van Eerden - Financieel expert

De commissie van toezicht controleert op de objectiviteit en onafhankelijkheid van WieIsDeBesteMakelaar.nl. Brancheverenigingen of franchiseorganisaties in de makelaardij hebben geen invloed op de beoordelingen op WIDBM.